Γενική Οδοντιατρική

Χειρουργική Στόματος

Στο οδοντιατρικό κέντρο Solomonidis Dental Care,  μπορούμε να καλύψουμε όλα τα επεμβατικά περιστατικά στην περιοχή της στοματικής κοιλότητας, όσο περίπλοκα  και αν είναι. Ακολουθούνται αυστηρά όλες οι προδιαγραφές των χειρουργικών αρχών της ιατρικής, σε συνδυασμό με ευχάριστο κλίμα και φιλικό περιβάλλον, ακόμα και για τους πιο φοβισμένους οδοντιατρικούς ασθενείς.

Πιο συγκεκριμένα επιτελούνται τα εξής:

• Χειρουργική αφαίρεση σωφρονιστήρων (φρονιμίτες)
  • Χειρουργικές εξαγωγές ριζών και έγκλειστων δοντιών
  • Χειρουργική αφαίρεση κύστεων και ακρορριζεκτομές
  • Στοματολογικά περιστατικά
  • Βιοψίες και εξειδικευμένο τεστ ανίχνευσης καρκίνου του στόματος
  • Παθήσεις κροταφογναθικής διάρθρωσης
  • Πόνοι, νευραλγίες προσώπου

Ενδοδοντία – Απονεύρωση

Πρόκειται για τον τομέα της οδοντιατρικής, που ασχολείται με τη διάγνωση και τη θεραπεία των νόσων του πολφού και των περιακρορριζικών ιστών.

Πολφός είναι ο μαλακός ιστός που βρίσκεται στο εσωτερικό τμήμα του δοντιού και στον οποίο εμπεριέχονται τα αγγεία και τα νεύρα αυτού. Οι περιακρορριζικοί ιστοί είναι, επί της ουσίας, το οστό που περιβάλλει το άκρο της ρίζας του δοντιού.

Όταν λοιπόν ένα δόντι έχει εκτεταμένη τερηδόνα, τα μικρόβια που βρίσκονται εντός αυτής περνάνε μέσα στον πολφό και προκαλούν φλεγμονή, τη λεγόμενη πολφίτιδα. Σε αυτή την περίπτωση απαιτείται ενδοδοντική θεραπεία, η λεγόμενη απονεύρωση. Εάν η παραπάνω κατάσταση μείνει αθεράπευτη, τότε ο πολφός του δοντιού νεκρώνεται και τα μικρόβια εξέρχονται από το δόντι στους περιακρορριζικούς ιστούς (το οστό γύρω από το άκρο της ρίζας), όπου προκαλείται φλεγμονή. Αυτή η περίπτωση μπορεί να καταλήξει σε ιδιαίτερα επώδυνες καταστάσεις, όπως τη δημιουργία αποστήματος, οπότε και σχηματίζεται πύον και οίδημα. Και η παραπάνω νόσος θεραπεύεται με ενδοδοντική θεραπεία (απονεύρωση).

Επιπλέον, ενδοδοντική θεραπεία απαιτείται σε περιπτώσεις τραύματος στα δόντια ή σε περιπτώσεις παλιάς αποτυχημένης ενδοδοντικής θεραπείας, η οποία είτε δεν είχε γίνει ολοκληρωμένα είτε το δόντι έχει και πάλι τερηδόνα.

Να σημειωθεί ότι στις παραπάνω περιπτώσεις ο ασθενής δεν έχει πάντα συμπτώματα πόνου. Δεν πρέπει δηλαδή να συνδέουμε την ενδοδοντική θεραπεία με τον πόνο.
Επομένως, η ενδοδοντική θεραπεία έχει ως στόχο να απομακρύνει τα μικρόβια από τον πολφό και τους ριζικούς σωλήνες του δοντιού, ούτως ώστε να αντιμετωπιστεί η φλεγμονή και να διατηρηθεί το φυσικό δόντι στο στόμα.

Ο οδοντίατρος, λοιπόν, αφού καθαρίσει την τερηδόνα από το δόντι, αφαιρεί τον φλεγμαίνοντα πολφό με ειδικά εργαλεία που εισέρχονται στους ριζικούς σωλήνες και καθαρίζουν τα τοιχώματά τους. Έπειτα, σε επόμενη συνεδρία και αφού τα συμπτώματα του ασθενούς έχουν αποδράμει, εμφράσσει τους ριζικούς σωλήνες με ένα ειδικό υλικό, τη γουταπέρκα.

Η διαδικασία της ενδοδοντικής θεραπείας διαρκεί συνήθως 2-3 συνεδρίες, ανάλογα πάντα με την πολυπλοκότητα του εκάστοτε περιστατικού. Βέβαια, υπάρχουν και περιπτώσεις όπου απαιτούνται περισσότερες συνεδρίες, αλλά και περιπτώσεις όπου η ενδοδοντική θεραπεία μπορεί να ολοκληρωθεί σε μια συνεδρία.

Την ενδοδοντική θεραπεία ακολουθεί η τελική αποκατάσταση του δοντιού. Συνήθως προτείνεται η τοποθέτηση στεφάνης για την προστασία του δοντιού, λόγω της απώλειας οδοντικής ουσίας που προέκυψε από την τερηδόνα αλλά και από τη διαδικασία της θεραπείας.

Θεραπεία περιοδοντίου

Η περιοδοντίτιδα είναι μια πιο προχωρημένη νόσος του στόματος, η οποία φαίνεται να οφείλεται σε αναερόβια μικρόβια. Εμπλέκονται σε αυτή όλοι οι ιστοί που περιβάλλουν και στηρίζουν το δόντι, δηλαδή τα ούλα και το οστό στήριξης.

Οι ασθενείς με περιοδοντίτιδα συνηθίζεται να παρουσιάζουν έντονη αιμορραγία των ούλων κατα τη διάρκεια του βουρτσίσματος των δοντιών, κακή στοματική αναπνοή, απογύμνωση των δοντιών και αποκάλυψη ριζών. Αποτέλεσμα της περιοδοντίτιδας είναι να χάνονται ακόμα και φαινομενικά υγιή δόντια, λόγω του νοσηρού υποστρώματος των ούλων και, κατ’ επέκταση, του οστού της γνάθου.

Η περιοδοντίτιδα, ανάλογα με τη βαρύτητα απώλειας πρόσφυσης, διακρίνεται σε αρχόμενη, μέτριας βαρύτητας και προχωρημένη, ενώ, ανάλογα με την έκταση της νόσου, σε εντοπισμένη και γενικευμένη.

Διακοπή Ροχαλητού, Βρυγμού και Βρουξισμού

Μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού πάσχει από βρουξισμό, αν και συχνά οι ασθενείς δεν το αντιλαμβάνονται.
Βρουξισμός είναι η ακούσια αποτριβή ή σφίξιμο των δοντιών, που συνδέεται με δυναμικές πλευρικές κινήσεις των σιαγόνων.
Συνηθέστερες αιτίες είναι ο θυμός, η ένταση, το στρες ή η απογοήτευση, οι διαταραχές ύπνου, η έλλειψη δοντιών ή δόντια τα οποία είναι στραβά, κάποιο ατύχημα, καθώς και οι κακές προσθετικές αποκαταστάσεις.
Εντοπίζεται συνήθως κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Μην κάνετε τα δόντια σας «δέκτη» του άγχους σας!